Lange & Skuje :: Промышленность Агенскалнса :: Агенскалнс :: Другая Рига
1st slideshow image2nd slideshow image3rd slideshow image4th slideshow image5th slideshow image6th slideshow image7th slideshow image8th slideshow image
Latvian   Russian  
 
/
История районов
АвотиАгенскалнсАндрейсалаБишумуйжаБрасаВецмилгрависГризинькалнсДзирциемсЗакюсалаИльгюциемсИмантаИсторический центрКенгарагсКундзиньсалаМежапарксМилгрависМосковский форштадтПурвциемсСаркандаугаваСканстеСпилвеСтарая РигаТейкаТорнякалнсЧиекуркалнсЮгла
Мы советуем
Izzini.lv
DatuApstrade.lv
Izzini.lv
Экскурсии
Мероприятия детям
Игра о районах Риги
Интеграция общества
Путеводители
Настольные игры
Искать с Google
Прогноз погоды
gismeteo

Statistika LiveInternet
Яндекс.Метрика
 
2008-11-30

Lange & Skuje

Бывшая территория предприятия „Lange & Skuje”<br>Источник: riga.in, 2008 г.
Бывшая территория предприятия „Lange & Skuje”

1869. gada mehāniķis A.Lange un enkuru kalējs J.Skuje nodibināja uzņēmumu „Lange un Skuje”. 1872.gadā tajā tika uzbūvēts pirmais kuģis – tvaikonis „Dahlen”. Uzņēmumā strādāja divi meistari un 112 strādnieki. 1884.gadā uzņēmums nodeva ekspluatācijā pirmos piecus pilsētas satiksmes upju tvaikoņus. 1886.gadā J.Skuje nodibināja pats savu uzņēmumu un esošais uzņēmums ieguva nosaukumu „Lange un dēls”, kurš kļuva par galveno kuģu būves un remontu uzņēmumu Rīgā. 1892. gadā rūpnīca tika paplašināta. 1904.- 1905.g. Krievijas – Japānas kara vajadzībām uzņēmumā uzbūvēja astoņus mīnu kuģus. 1908.gada rūpnīcā bija nodarbināti 1600 strādnieki. Uzņēmumam bija arī sava elektrostacija. Līdz 1912. gadam tika uzbūvēti 232 dažādi ūdenstransporta līdzekļi - kuģi, pontoni, zemes smēlēji. 1914. gadā rūpnīca tika slēgta un tās iekārtas evakuētas uz Petrogradu.

Bijusi rūpnīcas kuģu piestātne<br>Foto: Dāvis Kļaviņš
Bijusi rūpnīcas kuģu piestātne
Foto: Dāvis Kļaviņš

20. gs. 20.-30. gados rūpnīcas teritoriju izmantoja kuģu remontiem, tajā tika izvietoti vairāki nelieli uzņēmumi. 1940.gadā šos īpašumus nacionalizēja. 2.pasaules kara laikā daļa ēku tika nopostītas. Pēc kara šajā teritorijā darbojās neliela kuģu remonta un metālu lējumu rūpnīca, bet no 1970.gada - Rīgas eksperimentālā kuģu mehāniskā rūpnīca. No 1973.gada rūpnīca specializējās tehnoloģisko iekārtu aprīkojuma ražošanā zivrūpniecības kuģiem, kā arī izgatavoja čuguna un krāsainā metāla lējumus. 90.gados darbības profils – metāla lējumu izgatavošana un apstrāde. 1998.gadā rūpnīca darbību pārtrauca.

Bijušās Rīgas eksperimentālās kuģu mehāniskās rūpnīcas bildes
Bijušās Rīgas kuģu mehāniskās rūpnīcas korpusu nojaukšana 2007.gadā<br>Avots: panoramio.com, Fossa Bijušās Rīgas kuģu mehāniskās rūpnīcas korpusu nojaukšana 2007.gadā<br>Avots: panoramio.com, Fossa Bijušās Rīgas kuģu mehāniskās rūpnīcas korpusu nojaukšana 2007.gadā<br>Avots: panoramio.com, Fossa
Bijušās Rīgas kuģu mehāniskās
rūpnīcas korpusu nojaukšana
Bijušās Rīgas kuģu mehāniskās
rūpnīcas korpusu nojaukšana
Bijušās Rīgas kuģu mehāniskās
rūpnīcas korpusu nojaukšana




Комментарии (0)

Комментариев пока нет. Будьте первым!

Добавить комментарий

* Эти поля должны быть заполнены
5000
изображение Captcha

dekor
 
   
     
Достопримечательности
TOP 40:
Старая Рига Исторический центр Риги Остальная Рига
Районы Риги:
АгенскалнсВецмилгрависГризинькалнсМосковский форштадтСаркандаугава
Тематические:
Немецкая РигаРига в первую независимостьРига на берегах ДаугавыСоветская РигаУкрепления РигиЮгендстиль в Риге
Спонсоры проекта
Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments
Valsts kultūrkapitāla fonds
ALA
Информационный спонсоры
Sarunas par Rīgu
SIA ExsoBalt

© 2007-2019 Cita Rīga О проекте | Напишите нам | Контакты | Поиск | Карта сайта | Гостевая книга Datu apstrāde | LimeSurvey