6th slideshow image7th slideshow image8th slideshow image1st slideshow image2nd slideshow image3rd slideshow image4th slideshow image5th slideshow image
Latvian   Russian  
 
/
Rīgas vēstures enciklopēdija
ĀgenskalnsAndrejsalaAvotiBišumuižaBrasaČiekurkalnsDzirciemsGrīziņkalnsIļģuciemsImantaJuglaĶengaragsKundziņsalaMaskavas forštateMežaparksMīlgrāvisPurvciemsSarkandaugavaSkansteSpilveTeikaTorņakalnsVecmīlgrāvisVecrīgaVēsturiskais centrsZaķusala
Cita Rīga iesaka
Izzini.lv
DatuApstrade.lv
Izzini.lv
Ekskursijas
Pasākumi bērniem
Rīgas apkaimju spēle
Sabiedrības integrācija
Ceļveži
Galda spēles
Meklēt ar Google
Laika ziņas
gismeteo

Statistika LiveInternet
Яндекс.Метрика
 
2017-10-25

Osta Mīlgrāvī

Mīlgrāvja apkaime ir samērā jauna, tāpēc arī apkaimes ielas nav ar senu vēsturi. 20.gs. sākumā šeit bija sastopamas tikai piecas ielas, ko vakaros apgaismoja ar petrolejas lukturiem.

Mīlgrāvja ostas apbūve bija ļoti cieši saistīta ar Daugavas gultnes regulēšanas darbiem. Tie tika veikti, lai radītu iespēju ostas darbā izmantot arī Daugavas attekas, satekas un līčus Jaunmīlgrāvī. Salīdzinot ar Daugavas augštecē izvietotajām ostas piestātnēm, Jaunmīlgrāvis aizsala vēlāk, kas nozīmēja ilgāku navigācijas periodu.

Jaunmīlgrāvja ostas izbūvi sāka 1871. gadā un tā tika pabeigta divus gadus vēlāk. Tad arī jaunizbūvētā osta tika savienota ar dzelzceļu. Pirmajā piestātnes izbūves kārtā tika izbūvēta 1500 m gara piestātņu līnija. Laika posmā no 1874.–1879. gadam privātas firmas ostas teritorijā bija izbūvējušas 7 koka un 11 mūra noliktavas. Noliktavu kopējā ietilpība bija vairāki tūkstoši tonnas. Sākumā noliktavas bija domātas eksportējamās labības uzglabāšanai, bet pēc labības elevatora uzbūvēšanas Andrejsalā, šeit sāka novietot citas kravas.

Strauji attīstījās arī bagarēšanas tehnika un ledlauži, līdz ar to Daugavas kuģu ceļu izdevās padziļināt līdz Iekšrīgai un Mīlgrāvja osta vairs nebija aktuāla. Lai atvieglotu kravu iekraušanu un izkraušanu, Mīlgrāvja piestātnēs 1884. gadā ostā tika uzstādīts ceļamkrāns ar 25 tonnu lielu celtspēju. Tas tika darbināts ar cilvēka muskuļu spēku. 20.gs. sākumā ostā tiek iekārtots ogļu glabāšanas laukums tieši blakus dzelzceļa sliedēm.

1917. gadā krievu armijai atkāpjoties no Rīgas, viens ceļš veda cauri Mīlgrāvim. Pāri caurtekai bija uzcelts planku tilts uz liellaivām, pēdējās karaspēka daļas tiltu saspridzināja, nodega arī visas ostas noliktavas, ko pēc kara atjaunoja.

Pašlaik Jaunmilgrāvī darbojās SIA “Jaunmīlgrāvja ostas kompānija”, kas dibināta 1995. gadā un ir viena no 31 stividorkompānijām, kas darbojas Rīgas brīvostā. Tā ir viena no vadošajām stividorkompānijām ģenerālkravu un koksnes izstrādājumu kravu apstrādē Rīgas brīvostā. Uzņēmuma “VEGA Stividors” galvenais darbības veids ir visa veida ostas pakalpojumu sniegšana, kravu pārkraušana un glabāšana Rīgas Brivostas teritorijā. Uzņēmumam ir kuģa piestātne, kā arī dažādas noliktavas. VEGA Stividors nodarbojas arī ar kokmateriālu eksportu.


dekor
 
   
     
Apskates vietas
Apskates vietu TOP 40
Vecrīga Rīgas vēsturiskais centrs Pārējā Rīga
Apskates vietas Rīgas rajonos
ĀgenskalnsGrīziņkalnsMaskavas forštateSarkandaugavaVecmīlgrāvis
Tematiskās apskates vietas
Daugavas ūdens ceļšJūgendstils RīgāPadomju RīgaPirmās brīvvalsts laiksRīgas nocietinājumiVācu Rīga
Projekta sponsori
Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments
Valsts kultūrkapitāla fonds
A/S Laima
Informatīvais atbalsts
Sarunas par Rīgu
SIA ExsoBalt

© 2007-2017 Cita Rīga Par projektu | Uzrakstiet mums | Kontakti | Meklēt | Lapas karte | Viesu grāmata Datu apstrāde | LimeSurvey