1st slideshow image2nd slideshow image3rd slideshow image4th slideshow image5th slideshow image6th slideshow image7th slideshow image8th slideshow image
Latvian   Russian  
 
/
Rīgas vēstures enciklopēdija
ĀgenskalnsAndrejsalaAvotiBišumuižaBrasaČiekurkalnsDzirciemsGrīziņkalnsIļģuciemsImantaĶengaragsKundziņsalaMaskavas forštateMežaparksPurvciemsSarkandaugavaSkansteTeikaTorņakalnsVecmīlgrāvisVecrīgaVēsturiskais centrsZaķusala
Cita Rīga iesaka
Izzini.lv
DatuApstrade.lv
Izzini.lv
Ekskursijas
Pasākumi bērniem
Rīgas apkaimju spēle
Sabiedrības integrācija
Ceļveži
Galda spēles
Meklēt ar Google
Laika ziņas
gismeteo

Statistika LiveInternet
Яндекс.Метрика
 

Sarkanā zvaigzne
(bij. Ērenpreis velosipēdu fabrika)

Sarkanā zvaigznes ēkas, 30.10.2010<br>Avots: ru.wikipedia.org, Smig
Bijušās Ērenpreis velosipēdu
fabrikas ēka

G. Ērenpreis velosipēdu fabrika dibināta 1927. gadā. Vēl pirms šīs uzņēmuma dibināšanas G. Ērenpreis aktīvi darbojies velosipēdu ražošanas nozarē – gan E. Bērziņa velosipēdu darbnīcā, gan arī pats savā uzņēmumā.

G. Ērenpreis velosipēdu fabrika atradās Brīvības ielā 82, un neilgu laiku pēc jaunā uzņēmuma dibināšanas sāk ražot velosipēdu “Erenpreis Original”, kas ātri ieguva popularitāti. Četrus gadus pēc uzņēmuma dibināšanas G. Ērenpreis sāk celt jaunu velosipēdu fabrikas ēku Brīvības ielā 193. Galvenais korpuss tika celts pēc A. Klinklāva projekta. Šī bija viena no modernākajām velosipēdu ražotnēm Latvijā. Tikai dažus gadus vēlāk, 1940. gadā G.Ērenpreisa velosipēdu fabrika tiek atzīta par lielāko un modernāko velosipēdu ražotni Baltijā. Gada laikā tika saražoti 40 000 velosipēdi, ko varēja iegādāties Latvijā, Igaunijā, Krievijā, Somijā un Polijā.

Sarkanā zvaigznes ēkas, 30.10.2010<br>Avots: ru.wikipedia.org
Bijušās Ērenpreis velosipēdu
fabrikas ēka

Pēc G. Ērenpreis velesipēdu fabrikas nacionalizācijas to 1940. gadā pārsauca par “Rīgas velosipēdu rūpnīca”. 2. Pasaules kara laikā uzņēmums savu darbību pārtrauca. G. Ērenpreiss devās bēgļu gaitās. Laika posmā no 1946. līdz 1949. gadam notika rūpnīcas rekonstrukcija. Pēc tās pabeigšanas tika izstrādāti jauni treka un šosejas velosipēdi.

1958. gadā šeit sāka ražot pirmos mopēdus visā PSRS, ko sauca par Rīga 1. Mopēdi ieguva lielu popularitāti un jau 1961. gadā tika pārtraukta velosipēdu ražošana, bet tikai izstrādāti pirmie šosejas sacensību motocikli PSRS, 50 cm3 klasē. 1963. gadā uzņēmums tika pārsaukts par “Sarkanā Zvaigzne.” 20.gs. 60.-70 tajos gados tika ražoti arī populārie bērnu trīsriteņi “Spārīte”.

Pēc Latvijas neatkarības atgūšanas sākās rūpnīcas noriets, laika posmā no 1991.-1992. gadam tā bija Rīgas motorrūpnīca “Sarkanā Zvaigzne”. Laika posmā no 1991.-1993. gadam – Rīgas valsts motorrūpnīca, bet no 1993. -2001. gadam VAS “Rīgas motorrūpnīca”.

Ārējās saites:
Gustava Ērenpreisa velosipēdu fabrika Vikipēdijā.
Sarkanā Zvaigzne Vikipēdijā.





Pievienot komentāru

* Obligāti norādīt
1000
Captcha Image

Komentāri (0)

Vēl nav neviena komentāra. Esiet pirmais!

dekor
 
   
     
Apskates vietas
Apskates vietu TOP 40
Vecrīga Rīgas vēsturiskais centrs Pārējā Rīga
Apskates vietas Rīgas rajonos
ĀgenskalnsGrīziņkalnsMaskavas forštateSarkandaugavaVecmīlgrāvis
Tematiskās apskates vietas
Daugavas ūdens ceļšJūgendstils RīgāPadomju RīgaPirmās brīvvalsts laiksRīgas nocietinājumiVācu Rīga
Projekta sponsori
Tūrisma aģentūra Skaistie skati
Pasaules brīvo latviešu apvienba
ALA
Informatīvais atbalsts
Sarunas par Rīgu
SIA ExsoBalt

© 2007-2017 Cita Rīga Par projektu | Uzrakstiet mums | Kontakti | Meklēt | Lapas karte | Viesu grāmata Datu apstrāde | LimeSurvey