4th slideshow image5th slideshow image6th slideshow image7th slideshow image8th slideshow image1st slideshow image2nd slideshow image3rd slideshow image
Latvian  
 
 
/
Rīgas vēstures enciklopēdija
ĀgenskalnsAndrejsalaAvotiBišumuižaBrasaČiekurkalnsDzirciemsGrīziņkalnsIļģuciemsImantaĶengaragsKundziņsalaMaskavas forštateMežaparksPurvciemsSarkandaugavaSkansteTeikaTorņakalnsVecmīlgrāvisVecrīgaVēsturiskais centrsZaķusala
Cita Rīga iesaka
Izzini.lv
DatuApstrade.lv
Izzini.lv
Ekskursijas
Pasākumi bērniem
Rīgas apkaimju spēle
Sabiedrības integrācija
Ceļveži
Galda spēles
Meklēt ar Google
Laika ziņas
gismeteo

Statistika LiveInternet
Яндекс.Метрика
 

Satiksme

Mūsdienu “kuģu piestātne” Ķengaragā, 17.09.2015
Mūsdienu “piestātne” Ķengaragā

Kopš 19.gs. beigām no Rātslaukuma līdz Ķengaragam varēja nokļūt, izmantojot zirgu omnibusu satiksmi. Senāk pa Daugavu gāja arī kuģītis ar piestātni Ķengaragā, taču Ķengarags ir vieta, kur sākas viena no svarīgākajām Latvijas satiksmes artērijām – ceļš uz Latgali un tālāk uz Krieviju, Baltkrieviju. Tieši tāpēc šeit izveidojās loču stacija, jo ilgu laiku ūdens ceļš bija galvenais pārvietošanās veids.

1861. gadā tika atklāta Rīgas – Daugavpils dzelzceļa līnija. Ķengaragā izvietotas trīs dzelzceļa stacijas:

Jāņavārtu stacija, 17.09.2015
Jāņavārtu stacija

Jāņavārti – atvērti kā pieturas punkts jaunbūvējamās Ērgļu dzelzceļa līnijas vajadzībām. Krustpils virziena pasažieru vilcieni Jāņavārtos sākuši pieturēt tikai 1957. gadā. No Salaspils ielas puses uz Ērgļu virziena perona varēja nokļūt pa gājēju tiltu, kas sliktā tehniskā stāvokļa dēļ 2003. gadā slēgts. 2010. gadā drošības dēļ izbūvēti nožogojumi gar sliedēm, tādējādi gājēji no Jāņavārtu stacijas uz Krustpils ielu var nokļūt vai nu nelegāli pa dzelzceļa darbiniekiem paredzētām ejām vai arī pa Slāvu tiltu, vai gājēju tiltu pie Daugmales stacijas. Ērgļu virziena perons ir saglabājies, kaut arī pasažieru vilcienu kustība kopš 2007. gada nenotiek.

Daugmales stacija, 17.09.2015
Daugmales stacija

Daugmale – pieturas punkts ierīkots 20. gs 30.-tajos gados Šķirotavas lokomotīvju depo strādnieku vajadzībām un sākumā tā arī saukts — par Depo, tikai no 1974. gada pieturas nosaukums ir Daugmale. Daugmalē pietur visi Aizkraukles virziena elektrovilcieni un viens no maršruta Krustpils - Rīga dīzeļvilcienu reisiem. No stacijas apmēram 400 m garš gājēju tiltiņš ved pāri Šķirotavas un lokomotīvju depo sliežu ceļiem uz Krustpils ielu.

Šķirotavas stacija, 17.09.2015
Šķirotavas stacija

Šķirotava – kā šķirošanas stacija Šķirotava uzbūvēta 1905. gadā. Nav noskaidrots, kad Šķirotavā sākuši pieturēt pasažieru vilcieni, bet pirms 1.Pasaules kara izdotās kartēs atrodama Platforma Nr.8 apmēram Šķirotavas vietā. 1919. gadā pietura nosaukta par Dreiliņiem, 1920. gadā – par Šķirošanu un 1921. gadā – Škirotava. Laukumā pie Šķirotavas stacijas ir uzstādīts piemineklis, ko veidojis mākslinieks Aivars Vilipsons, padomju genocīda upuriem – 1941. un 1949. gadā izvestajiem Latvijas iedzīvotājiem.

Šķirotavas stacijas piemineklis padomju genocīda upuriem
Piemineklis padomju genocīda upuriem, 14.09.2015 Piemineklis padomju genocīda upuriem, 14.09.2015 Piemineklis padomju genocīda upuriem, 14.09.2015



Pievienot komentāru

* Obligāti norādīt
1000
Captcha Image

Komentāri (0)

Vēl nav neviena komentāra. Esiet pirmais!

dekor
 
   
     
Apskates vietas
Apskates vietu TOP 40
Vecrīga Rīgas vēsturiskais centrs Pārējā Rīga
Apskates vietas Rīgas rajonos
ĀgenskalnsGrīziņkalnsMaskavas forštateSarkandaugavaVecmīlgrāvis
Tematiskās apskates vietas
Daugavas ūdens ceļšJūgendstils RīgāPadomju RīgaPirmās brīvvalsts laiksRīgas nocietinājumiVācu Rīga
Projekta sponsori
Tūrisma aģentūra Skaistie skati
Valsts kultūrkapitāla fonds
A/S Laima
Informatīvais atbalsts
Sarunas par Rīgu
SIA ExsoBalt

© 2007-2017 Cita Rīga Par projektu | Uzrakstiet mums | Kontakti | Meklēt | Lapas karte | Viesu grāmata Datu apstrāde | LimeSurvey