4th slideshow image5th slideshow image6th slideshow image7th slideshow image8th slideshow image1st slideshow image2nd slideshow image3rd slideshow image
Latvian   Russian  
 
/
Rīgas vēstures enciklopēdija
ĀgenskalnsAndrejsalaAvotiBišumuižaBrasaČiekurkalnsDzirciemsGrīziņkalnsIļģuciemsImantaJuglaĶengaragsKundziņsalaMaskavas forštateMežaparksMīlgrāvisPurvciemsSarkandaugavaSkansteSpilveTeikaTorņakalnsVecmīlgrāvisVecrīgaVēsturiskais centrsZaķusala
Cita Rīga iesaka
Izzini.lv
DatuApstrade.lv
Izzini.lv
Ekskursijas
Pasākumi bērniem
Rīgas apkaimju spēle
Sabiedrības integrācija
Ceļveži
Galda spēles
Meklēt ar Google
Laika ziņas
gismeteo

Statistika LiveInternet
Яндекс.Метрика
 
2017-10-25

Dzelzceļa stacija Mangaļi

Dzelzceļa stacija Mangaļi, 07.10.2017
Dzelzceļa stacija Mangaļi

Akūts preču noliktavu un brīvu piestātņu trūkums Rīgā lika Rīgas – Dinaburgas dzelzceļa sabiedrības vadībai meklēt jaunas nestandarta teritorijas Daugavas grīvā. Viena no pieejamajām teritorijām bija Mīlgrāvis. 1867. gadā tika pieņemts lēmums no Rīgas līdz Mīlgrāvim izbūvēt dzelzceļu. 11 km garo Rīgas – Mīlgrāvja dzelzceļa līnijas celtniecību pabeidza 1872. gadā, un šī dzelzceļa līnija veda līdz Mīlgrāvja piestātnēm. Stacijas nosaukums bija Mīlgrāvis (Мюльграбень). Jau pašos dzelzceļa pastāvēšanas pirmsākumos no Mīlgrāvja stacijas tika izbūvēti atzarojumi uz lielākajiem rūpniecības uzņēmumiem apkārtnē, kuras ekspluatēja arī visus turpmākos gadus. Taču šajā dzelzceļa līnijas posmā kursēja ne vien preču vilcieni, bet arī pasažieru.

1883. gadā Mīlgrāvja dzelzceļa staciju ar galveno Rīgas staciju savienoja telefona līnija. Stacijai blakus esošajā Jaunmilgrāvja muitnīcā bija atsevišķa telefona līnija. No 1894. gada līnija pārgāja valsts īpašumā.

Dzelzceļa stacija Mangaļi-Eksports, 28.02.2008<br>Foto: Vadims Faļkovs, parovoz.com
Dzelzceļa stacija
Mangaļi-Eksports

1930. gadā netālu no Mīlgrāvja stacijas dzelzceļa līnija tika sazarota, un tika uzsākta dzelzceļa līnijas līdz Rūjienai celtniecība. 1933. gadā tika atklāta pasažieru stacija Jaunmīlgrāvis, vēlāk šo dzelzceļa staciju pārdēvēja par “Dzirnupi”, bet tad tā tika pārdēvēta par Mangaļiem. Vecā Mīlgrāvja stacija turpināja pastāvēt kā preču stacija, taču 50. gados to juridiski apvienoja ar Mangaļu staciju. Šodien vecā Mīlgrāvja stacija vairāk kalpo vairākām stividoru sabiedrībām. Ap 2000. gadu sākotnējā stacijas teritorija tika privatizēta un nav vairs brīvi pieejama. Šo staciju sauc arī par “Mangaļi-Eksports”.

1957. gadā posms Rīga—Mangaļi tika elektrificēts, 1971. gadā elektrificēja posmu Mangaļi—Zvejniekciems. Mūsdienās Mangaļu stacijā ir intensīva kravas satiksme un pietur visi Skultes virziena elektrovilcieni dzelzceļa līnijā Zemitāni—Skulte.

Dzelzceļa stacija Mangaļi
Mangaļu stacijas pasažieru nojume, 07.10.2017 Dzelzceļa stacija Mangaļi, 07.10.2017 Elektrovilciens pie dzelzceļa stacijas Mangaļi, 07.10.2017
Mangaļu stacijas pasažieru nojume Dzelzceļa stacija Mangaļi Elektrovilciens pie dzelzceļa stacijas Mangaļi


dekor
 
   
     
Apskates vietas
Apskates vietu TOP 40
Vecrīga Rīgas vēsturiskais centrs Pārējā Rīga
Apskates vietas Rīgas rajonos
ĀgenskalnsGrīziņkalnsMaskavas forštateSarkandaugavaVecmīlgrāvis
Tematiskās apskates vietas
Daugavas ūdens ceļšJūgendstils RīgāPadomju RīgaPirmās brīvvalsts laiksRīgas nocietinājumiVācu Rīga
Projekta sponsori
Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments
Valsts kultūrkapitāla fonds
ALA
Informatīvais atbalsts
Sarunas par Rīgu
SIA ExsoBalt

© 2007-2017 Cita Rīga Par projektu | Uzrakstiet mums | Kontakti | Meklēt | Lapas karte | Viesu grāmata Datu apstrāde | LimeSurvey